Helg..

Ja, då var det helg igen,men ledig sådan. Tiden springer iväg.. 
Just det i torsdags sade jag ju att jag skulle besikta bilen.. 
När jag kom fram och knappade in regnummret för att anmäla ankomst så stod det att ingen bokad tid fanns.. kände hur ilskan bara stegrade.. gick fram och  frågade om hur det kunde bli... berättade att jag bokat för 2 veckor sedan osv 
Men han påvisade att jag måste gjort något fel trots bekräftelse.. och vägrade ta emot mig.. snacka om besviken jag blev.. antar att de inte har gått någon servicekurs på de stället. I och med att han i samma ögonblick inte hittade min bil i listan totalt ignorerade mig.. 
Gick till bilen och ställde mig för att söka efter ett nytt ställe och tid så lyckades jag finna en tid  fast några onödiga mil bort.. 
Men 100 kr billigare och en godkänd besiktning kände jag mig ändå rätt nöjd.. 
Sedan la jag på en rem och hämtade barnen från fritids.. och åkte vidare till Leos lekland i arninge.. De blev glada. Kände att de skulle springa järnet där och skulle bli en lugn kväll med trötta barn.. 
idag styr vi kosan mot Uppsala och vänner med grillning.. ska bli så trevligt.. 
(null)


Kommentera här: