Städardag...

Vädret var verkligen en städardag... inget skönt ute över huvudtaget... 
fock köket grovstädat ja ni vet fönster och rubbet.. men gardinerna behöll jag... latmasken. 
Blev lasagne till mat idag hemmagjord såklart.. blev riktig god faktiskt men saknade en riktig fog sallad till, men vad gör man när man inte har hemma, då hackar man upp en avokado och en paprika som låg och skrotade i kylskåpet..
Nu på kvällskvisten tog jag barnen till Barkarby och Maxi och handlade.. behagligt med folk och gick relativt fort...
NU hörrni!! Har de små barnen sommarlov!! Och imorse sade dom med glimten i ögat att mamma ikväll behöver vi inte sova tidigt trots att du och pappa jobbar imorrn för vi är lediga och är hemma med storasyster....
Gaaah... tänkte jag, de kan verkligen trycka på den där onda punkten... hjärnan och kroppen bara skrek  JAG VILL OXÅ HA SOMMARLOV!!! 
Men skämt och sido så tror jag denna vecka kommer puttra på rätt bra hoppas jag.. 
ett bör som jag älskat sen barnsben är körsbär.. Minns att jag kunde äta obegränsat med dem... eller tills magen sa ifrån med värk.. minns hur jag och min kompis satt i deras trädgård i ett  körsbärträd och åt så det pep ur öronen... 
Nu får jag glatt äta köpta och säkert. Sprutade med diverse...  (null)

Kommentera här: